I si els nens i nenes vinguessin al món amb un manual d'instruccions?

Grup d’edat:

Pares i mares amb fills i filles de 6 a 12 anys.

Què oferim?

Un cicle de tallers on els pares i mares poden intercanviar vivències sobre l’educació dels seus fills i filles, guiats per un professional expert en dinàmiques familiars que els donarà eines per a la criança positiva.

El cicle consisteix en sis sessions de dues hores que tractaran temàtiques com: l’afecte, l’autonomia,

l’autoritat, la resolució de conictes, les responsabilitats en l’àmbit domèstic, el lleure i l’entorn, el paper educatiu de l’escola, etc.

El programa també ofereix, a través del seu web, un espai de suport en línia amb recursos per aplicar la criança positiva.

L’infant se sent gran:

som davant d’una etapa de tranquil·litat emocional i escolarització, així com de consolidació d'hàbits a través de les rutines familiars

Contingut del curs

SESSIÓ 1

El respecte i la confiança permet equivocar-nos

“Quan parlo amb els pares i mares de l'escola, tothom sembla molt segur de com enfoca l'educació dels seus fills i filles... Nosaltres som els únics que ens plantegem dubtes?”

En aquesta sessió compartirem experiències i estratègies per enfortir la confiança en les pròpies capacitats per dur a terme els papers de pare i mare.

SESSIÓ 2

Fills autònoms, no obedients!

Ser autònom no vol dir només adquirir habilitats per fer coses sols, sinó també desenvolupar la capacitat d'iniciativa i la voluntat d'actuar (pensar, decidir i fer) per un mateix.

La sessió busca compartir estratègies que us ajudin a actuar amb convenciment i confiança promovent l'autonomia i la responsabilitat en els vostres fills.

SESSIÓ 3

Conflictes i responsabilitats

No s'acostumarà a fer sempre la seva? Està bé negociar? La negociació és una forma de promocionar l’autonomia dins un marc de referència que posem els adults. No s'ha d'oblidar, però, que de negociar també se n'ha d'aprendre.

La sessió revisa quines habilitats poden afavorir un estil de comunicació afectiu i efectiu: saber escoltar, l'empatia, saber fer elogis i emetre crítiques, ajudar a pensar, saber fer les preguntes adequades, el sentit de l'humor, etc.

SESSIÓ 4

Tal faràs, tal educaràs

El que fan els pares i mares en el dia a dia educa més que el que diuen. Per això han de ser conscients que tot educa però no tot educa bé.

La sessió se centra a prendre consciència de com, en la quotidianitat, esteu transmetent valors i actituds als vostres fills i filles contínuament.

SESSIÓ 5

No s’aprèn només a escola

S'aprèn a tot arreu: jugant en un equip esportiu, tocant un instrument, llegint còmics, estant de vacances, agafant un transport públic, etc. Per tant, tot el que els nens i nenes viuen els educa.

La sessió centra l'atenció a reconèixer les activitats extraescolars, esportives, culturals, socials, etc. com un fort element educatiu per als nens i nenes i, ns i tot, per a les famílies.

SESSIÓ 6

Monogràfic sobre un tema triat per les famílies.

A diferència de la resta de sessions, aquesta última trobada girarà al voltant d'un tema específic que el grup de participants escollireu entre la proposta de temes que la persona dinamitzadora us presentarà en les primeres sessions del programa.